Vänsterpartiets partikansli söker biträdande partisekreterare

På vänsterpartiets partikansli i Stockholm arbetar ett 30-tal anställda med politikutveckling, och service till partistyrelse, distrikt och allmänhet.

Vår tidigare biträdande partisekreterare har nu valts till partisekreterare och vi söker därför en vikarierande biträdande partisekreterare.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i att under partisekreteraren ha ledningsansvar för verksamhetsplanering och utarbetande av partiets budget, för politik- och organisationsutveckling, för partiets organisation och valkampanjer. Den biträdande partisekreteraren ersätter partisekreterarens organisatoriska funktioner vid dennes frånvaro.

Du som söker måste ha mycket god kännedom om partiets politik och organisation och erfarenhet av budgetarbete. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du måste ha god organisationsförmåga och periodvis kunna arbeta under hård tidspress.

Tillträde enligt överenskommelse vikariat till 06 09 30 år med eventuell förlängning. Oreglerad arbetstid med 37,5/vecka normalarbetstid.
Tarifflön enligt avtal utifrån erfarenhet, högst 31.591 kr/mån.

Vill du veta mer ring partisekreterare Anki Ahlsten eller kanslichef Irja Lindroth tel. 08 – 654 08 20.

Ansökan ska vara partikansliet tillhanda senast den 6 mars på adress Vänsterpartiet Irja Lindroth Box 126 60 113 23 Stockholm eller [email protected]