Stefan Pettersson, ordförande i Vänsterpartiet Gävle kommenterar slutspurten i valrörelsen

– Det är härligt att se alla fina insatser som görs i vårt valarbete. Det är en fantastisk lokal valrörelse vi gör på många sätt.Vi har en mycket fin aktivitet i våra vallag i stadsdelarna samtidigt som vi har vår valstuga vid Gudinnan väl bemannad varje dag sedan 12 augusti. Nya medlemmar tillkommer nästan varje dag.

Stefan Pettersson

Nu gäller det att vi alla får ny kraft av den varma medvinden vi känner så vi orkar hålla ut och gärna intensifiera vårt utåtriktade arbete innan det blir dags för valsedelsutdelning vid vallokalerna. Ingen möda kan bli för stor för att få bort Reinfeldt och högerpolitiken.

Sedan få vi koppla av tillsammans på söndagskvällen i valvakan i Gävle Folkets Hus. Då får vi säkert uppleva en mycket spännande valvaka och förhoppningsvis också få känna glädje över valresultatet.

Vill du komma med i slutspurten? Du kan t.ex ta ett pass med valsedelsutdelning utanför någon av de 55 vallokalerna så kan du ringa 026-611700 eller 0761388979. Ifall det är upptaget kan du lämna namn och telefonnummer så hör vi av oss. Det är tillsammans vi kan nå framgång!

Jag vill till sista tacka alla som jobbar så fint tillsammans i denna valrörelse. Det lovar mycket gott inför framtida utmaningar!